De GlobeTruckers even niet aan de wandel

Je zult het inmiddels wel begrepen hebben maar die wandeltocht gaat het dit jaar niet worden. De organisatie van de Truckrun heeft iets teveel energie opgeslokt om dit er nog even bij te doen. Volgend jaar maar weer proberen.

Wandeltocht 2016, nou ja.... misschien

Zaterdag 17 september 2016 is er weer de Dam tot Dam Wandeltocht. Wij hebben hier 2 keer aan mee gedaan, in 2014 met 24 personen en 2015 met 17 personen. Het heeft er zelfs naar uitgezien dat we het vorig jaar moesten afblazen want er zijn minimaal 15 deelnemers nodig om als groep mee te mogen lopen. Opvallend is iedere keer wel dat we begin van het jaar ongeveer 50 deelnemers hebben maar als de inschrijving opent blijven er maar weinig over. Persoonlijk zou ik het heel jammer vinden om het dit jaar niet door te laten gaan, vooral voor degene die wél graag meelopen. Ik hoop daarom ook dat de deelname dit jaar weer omhoog gaat. Maar ja, daar kunnen alleen jullie voor zorgen.

We hebben het weer volbracht

10 kilometer was een peuleschil. Nou ja, niet voor iedereen, maar we zijn wel allemaal aan de finish gekomen. Zelfs Soraya, drie weken terug nieuwe kruisbanden gekregen en nu even 10 kilometers weggestapt. Complimenten, je bent een topper meissie! En een voorbeeld voor iedereen die thuisbleef omdat ze het te ver vonden.

Qua weer hebben we het behoorlijk getroffen, een paar spetters bij het verzamelen en een paar spetters direct na de finish. Tijdens de loop zelf ideaal wandelweer met een lekker zonnetje erbij.

Ondanks dat het een vrij kleine groep was hebben we toch €22,50 per goed doel opgehaald. Alle kleine beetjes helpen maar ik hoop echt dat we volgend jaar met meer zijn anders moeten we toch maar overwegen of het wel de moeite waard is om hier zo veel energie in te steken.

Wat mij ook opviel is dat er 14 dames meeliepen en slechts 3 heren. Afdeling chauffeurs: 1, afdeling motorrijders: 1, afdeling vrijwilligers: 9. Ik kan wel even zeggen dat de mannen hier behoorlijk door de mand zijn gevallen.

Liesbeth, Kathleen, Janny, Karin, Anja, Rianne, Odette, Kirsten, Bianca, Soraya, Mandy, Thyrza, Elrik, Jarinda, Ingrid en René allemaal onwijs bedankt voor jullie inzet en de gezellige dag. Ik hoop dat jullie er volgend jaar weer bijzijn.

Zaterdag 19 september

Vorig jaar deden we voor het eerst mee met de Dam tot Dam Wandeltocht en dat was, zoals dat tegenwoordig heet, een eclatant succes. Misschien financieel gezien niet maar het was wel onwijs gezellig. Maar liefst 24 personen liepen de 9 kilometer afstand met gemak weg, want als je het leuk hebt dan voel je de vermoeidheid niet zo erg. Uiteraard willen we dit jaar met een nóg grotere groep de tocht volbrengen en persoonlijk denk ik dat dat wel gaat lukken. Ik moet er alleen wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat we iets later bij de finish aankomen want de organisatie heeft er een kilometertje tussen geplakt zodat de route nu 10 kilometer is. Maar je kunt het ook van een andere kant bekijken; één kilometer extra lopen betekent ook meer lol (want je bent langer onderweg).

Uiteraard lopen we deze wandeltocht niet alleen voor ons plezier maar we gaan er ook een paar goede doelen mee steunen. Allereerst is daar natuurlijk het goede doel dat door de organisatie van de Dam tot Damloop is geselecteerd en dat is evenals vorig jaar de Stichting Pink Ribbon (www.pinkribbon.nl) die projecten en onderzoeken financiert op het gebied van behandeling, nazorg en lange termijn effecten van de ziekte met als doel een beter en langer leven voor de borstkankerpatiënt.

Dit jaar hebben we een extra goed doel toegevoegd. We willen ook Hospice de Schelp (http://www.hospice-zaanstreek.nl) in Krommenie, die terminaal zieken een huiselijk onderkomen en zorg in hun laatste levensfase biedt steunen. We hopen allemaal hier nooit gebruik van te hoeven maken, maar als het zover is mogen we blij zijn dat er zo'n organisatie is. En de reden waarom we voor deze vestiging gekozen hebben is omdat Thomas hier zijn laatste dagen heeft doorgebracht.

Het goede doel van de Harteheem is de aanschaf van speelgoed, bestemd voor een groep van 12 kinderen tot maximaal 18 jaar. Voor hun is eigenlijk te weinig budget om speelgoed te kunnen kopen. De bijdrage van Stichting GlobeTruckers zal dus zeer welkom zijn.

En uiteraard zijn wij zelf ook een goed doel. Onze Stichting kan de Truckrun alleen maar organiseren door giften van sponsors en particulieren.

Het inschrijfgeld voor onze wandeltocht hebben we vastgesteld op minimaal €12,-. Hoezo minimaal? Nou, dat betekent dat je ook meer mag geven. Daar maak je de goede doelen (en ons) alleen maar heel erg blij mee. We hebben de inschrijfprocedure wel enigszins aangepast ten opzichte van vorig jaar. We willen dit keer voorkomen dat we er financieel weer bij inschieten omdat mensen zich wel opgeven maar niet op komen dagen terwijl wij wel het inschrijfgeld hebben betaald. Dit jaar is het heel simpel; Je bent ingeschreven als je het geld hebt overgemaakt. Vooraf betalen dus, niet bij de start maar gelijk als je het formulier invult meteen overmaken naar NL44 INGB 0004 4949 84. Misschien geen leuke maatregel maar zoals gewoonlijk moeten de goeden weer eens lijden onder de kwaden.