Stichting GlobeTruckers
Truckrun met fun

De verkeersregelaars

Uiteraard laten we geen colonne van 125 trucks los op het hedendaagse straatbeeld, dat kon wel eens een chaos worden. Om het allemaal in goede banen te leiden zetten we motorrijders in die als verkeersregelaars fungeren. Als zij weer vertrokken zijn na de laatste truck is er ook wel weer een chaos, maar daar hebben wij dan geen last meer van.

Onze opzet is om iedere zijstraat, fietspad, zebrapad, rotonde of wat dan ook af te zetten zodat de trucks vrije doorgang hebben. Dat moet ook wel want als er gaten in de stoet vallen krijg je alsnog een chaos. En de chaos die we achter de stoet hebben willen we niet middenin hebben. We maken al sinds de eerste run gebruik van motorrijders, veel motorrijders en dat werkt prima. Ieder jaar hebben we bijvoorbeeld een steeds groter wordende delegatie van de H.O.G. Coastriders uit Alkmaar (http://www.coastriderschapter.nl/), zij zijn inmiddels onmisbaar geworden.

Je kunt je je ook weer opgeven als verkeersregelaar. Maar zoals jullie inmiddels weten is daarin nogal wat veranderd. Degene die ons wil helpen met afzetten van kruispunten en dergelijke moet eerst een onlinecursus doen en pas daarna is hij of zij officieel bevoegd verkeersregelaar. Die cursus houdt in dat je een kort verhaaltje moet afluisteren en daar wat vragen over moet beantwoorden. Iedereen die logisch kan nadenken moet dat wel lukken.

Je moet zijn op www.verkeersregelaarsexamen.nl en daar kan je een eigen account aanmaken. Lees voordat je begint eerst de handleiding even een keer goed door en volg die punt voor punt.

De code die je moet verzilveren om je aan te melden bij ons evenement is: DEELNTrucHeemOALFWQAXTB

We krijgen dit keer ook weer een informatie avond van de politie. Deze wordt gehouden op donderdagavond 31 augustus om 20.00 uur bij de Harteheem, de Cirkel 1 in Heemskerk.

De route

De route is grotendeels hetzelfde als in 2015. Alleen in Beverwijk moeten we een kleine omweg maken (driehoekje links onder op het kaartje) omdat de huizen onder het trottoir niveau dreigen te zakken als wij langs komen.

Wij verwachten van iedereen die mee rijdt als verkeersregelaar dat hij of zij de route goed kent. Het is geen ingewikkelde route dus een paar keer rijden en je hebt 'm in je hoofd zitten en bovendien een leuk stukje getoerd. Zoek ook alvast een paar alternatieve routes uit om af te snijden. Het is namelijk vanwege de veiligheid niet meer toegestaan om de colonne in te halen.

(ff op klikken om het kaartje groter te maken)

Hieronder vind je alvast de route voor dit jaar. De gps versie is gemaakt in BaseCamp met kaart 2018.1

gpx route voor Garmin
Truckrun 17 route.gpx (194.7KB)